Børns holdninger til fysik og kemi
- belyst gennem TIMSS-undersøgelsen
Mere om bogen
Om bogen
Bogen søger at bidrage til debatten om børns og unges til- og specielt fravalg af fysik og kemi i deres uddannelse.
Rapporten er baseret på nye analyser af svar fra elever i 7. til 9. klasse på udvalgte spørgsmål fra spørgeskemaet givet i forbindelse med TIMSS-undersøgelsen i 1995.
Rapportens hovedkonklusion er, at både fysik/kemi-undervisningens form og dens indhold står som noget centralt for børns holdningsdannelse til fagene fysik og kemi.
Forlaget skriver:
19 april 2024
Bogtorsdag den 2. maj
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 2. maj kl. 16-17 i…
22 marts 2024
Bogtorsdag den 4. april
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 4. april kl. 16-1…
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…