Tværæstetisk læring
- undervisning i og med animationsteater
En del af fagområderne DPU, Kunst og æstetik og Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Animationen udfordrer et stadigt mere stresset forbrugersamfund ved sin insisteren på at blive noget materielt.I animationsteateret må scenografi sammentænkes med dramaturgi.Det sker i et synergetisk møde mellem mange kunstarter og fagområder.Teaterformen repræsenterer en mulighed for tværæstetisk læring.I rapporten dokumenteres animationsteaterets læringspotentialer og billedsprog. Undersøgelsen bygger på erfaringer fra undervisningsforløb, som analyseres og tematiseres i forhold til teorier om kunst og læring. Bogen indeholder en række eksempler på undervisningsforløb fra skoler og seminarier – tænkt som inspiration til opdyrkning af animationsteater i teori og praksis.
Forlaget skriver:
19 april 2024
Bogtorsdag den 2. maj
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 2. maj kl. 16-17 i…
22 marts 2024
Bogtorsdag den 4. april
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 4. april kl. 16-1…
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…