Aarhus Universitetsforlag
Cover

Tosprogede elevers sprog og læsning på deres første- og andetsprog

- en undersøgelse af tyrkisksprogede elever

En del af fagområderne , og


Udsolgt fra forlaget

{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

248 sider
Paperback
ISBN 87 7416 348 5

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

I denne rapport afsluttes Danmarks Pædagogiske Instituts undersøgelse af tosprogede elevers danskkundskaber i perioden 1996-1998. Den første rapport udkom i 1997.

I den anden rapport er der rejst følgende spørgsmål:

Hvordan er de tosprogede og dansksprogede elevers danskkundskaber - med særligt henblik på sprog og læsning?

Hvordan er de tosprogede elevers modersmålskundskaber - med særligt henblilk på sprog og læsning?

Hvordan er forholdet mellem de tosprogede elevers modersmålskundskaber og deres danskkundskaber - med særligt henblik på sprog og læsning.

Hvilke læsemetoder og læsestrategier anvender de tosprogede og de dansksprogede elever?

Hvilke ligheder og forskelle er der mellem de tosprogede og de dansksprogede elevers sprog, læsning og læseforudsætninger?

Spørgsmålene besvares på grundlag af omfattende individuelle undersøgelser af i alt 92 elever - 46 dansksprogede og 46 tyrkisksprogede.

Danmarks Pædagogiske Institut har i sine undersøgelser anlagt pædagogiske synsvinkler på beskrivelsen og analysen af sprog og læsning. Dette for at bidrage med ny viden i den danske folkeskole, således at den kan indrette sig hensigtsmæssigt på den nye tids udfordringer ved tilrettelæggelse af individtilpasset undervisning for alle elever.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen