Aarhus Universitetsforlag Menu
Cover

Sprogforum 61

Læringsmål

En del af tidsskriftet Sprogforum (61) og fagområderne og


Tilgængelige e-bogs-formater: PDF

{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

96 sider
Paperback
ISBN 978 87 7124 966 8

Redigeret af
, , og

Med bidrag af
, , , , , , , , , , , og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

"Fælles Mål er skolereformens faglige hjerte", sagde Christine Antorini i efteråret 2014. Allerede i midten af forrige århundrede blev der formuleret rationaler om mål, indhold, organisering og evaluering for uddannelser, men det er af nyere dato at sætte præcise delmål for vejene til de overordnede mål i folkeskolen. De øvrige uddannelser har arbejdet efter kompetencemål i mange år.

Sprogforum 61 retter blikket mod læring og mål og undersøger, hvad det nye fokus på læring og mål betyder for den sproglige og kulturelle mangfoldighed i uddannelsessystemet. Hvilken betydning har den didaktiske forskydning fra indholds- til målstyring for lærerne? Og kræver læringsmålene, spørger tidsskriftet, faktisk banebrydende nytænkning af den pædagogiske praksis?

Læs engelske abstracts fra Learning Objectives

Indholdsfortegnelse

Kronik: Benspænd for fremmedsprog

Forenkling af de faglige mål - hvorfor og hvordan?

Folkeskolens sprogfag: Forenklede Fælles Mål

Stenet vej til ambitiøse mål for faget Modersmålsundervisning

Dansk som andetsprog niveau A på HF - Read the article in English

Læringsmål mellem kompetence og dannelse - udfordringer for sprogfagene i gymnasiet

Chunks - en vej til kommunikativ kompetence i tyskundervisningen

Lærerperspektiver på faglig målsætning i dansk og engelsk

Subjektive mål som drivkraft for sprog og læring - Read the article in English

Elevernes læring. Lærernes ansvar: Udvikling af elevautonomi - Read the article in English

Åbne sider: Effekten af målrettet undervisning i fransk

 

 

Tilføjet til kurven

Gå til kassen