Portræt af elever med særlige behov
Supplerende undervisning og specialundervisning i 13 kommuner
En del af serien Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS (1) , og fagområdet Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
PORTRÆT AF ELEVER MED SÆRLIGE BEHOV FINDES KUN I E-BOGSUDGAVE OG IKKE SOM TRYKT BOG.
I foråret 2012 gennemførte regeringen en ændring af folkeskoleloven. Ændringen betød, at elever med særlige behov, der kræver støtte i under ni ugentlige timer, kan modtage supplerende undervisning eller anden faglig støtte.
Rapporten handler om elever, som modtager supplerende undervisning eller specialundervisning. Der er ikke siden inklusionsloven i 2012 gennemført systematiske undersøgelser af disse elever; hvor mange de er, hvem de er, og hvordan de trives. Det råder rapporten bod på. Undersøgelsen dækker tretten kommuner og omfatter knap 70.000 elever, ca. 10 % af eleverne i den danske folkeskole.
Portræt af elever med særlige behov er den første forskningsrapport i e-bogsserien Empirisk skole- og dagtilbudsforskning, som udgives af NCS, Nationalt Center for Skoleforskning (dagtilbud og skoler) i samarbejde med Aarhus Universitetsforlag. Bøgerne udgives som e-pdf’er og kan downloades gratis fra forlagets hjemmeside.
Dette værk er beskyttet under Creative Commons Navngivelse – Ikke Kommerciel – Ingen Bearbejdelse 4.0 International Licens
Indholdsfortegnelse
Forlaget skriver:
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…
2 februar 2024
HISTORISKE DAGE 2024 9.-10. marts
Vi glæder os til Historiske Dage 2024 den 9.-10. marts og håber at møde mange af vores historieinteresserede læsere! Dagene b…
15 januar 2024
Julius Bomholt-Prisen
Kulturministeriets forskningspris, Julius Bomholt-Prisen, bliver den 17. januar 2024 overrakt til arkæolog og forskningschef…