Aarhus Universitetsforlag
Cover

Læringslaboratorier og -eksperimenter

En del af fagområdet


{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

283 sider
Paperback
ISBN 978 87 7124 319 2

Redigeret af
, , , og

Med bidrag af
, , , , , , , og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

"Forskning om Læringslaboratorier og -eksperimenter er i høj grad tiltrængt, fordi vi har behov for at skabe en samlet oversigt over et komplekst flerfagligt arbejdsfelt, som har stigende samfundsbetydning.

Antologien går om bag de mange teoritilgange, metodeanvisninger og praksiserfaringer, som efterhånden er dokumenteret, ofte uden forsøg på klassifikation og struktur. De eksperimentelle arbejdsformer er i vor tid blevet genopdaget og tilskåret til at løse komplekse psykologiske, pædagogiske, organisatoriske og relationelle problemer i samfundet, uden at konsekvenserne af metodernes sociale og menneskelige effekter og affekter er blevet udforsket og problematiseret.

Bogen leverer et værdifuldt bidrag til at afklare, hvad laboratorier og eksperimentarier bygger på i teorien og giver en solid referenceramme til at klarlægge feltets primære dimensioner i form af sted, formater, produkter og instrumenter.

Bogen kan varmt anbefales til de mange forskere, ledere, konsulenter, organisationsfolk og ændringsagenter, der arbejder med disse ofte risikobetonede og grænseoverskridende menneskeforsøg."

Preben Melander

Professor i anvendt ledelsesforskning, Copenhagen Business School

Indholdsfortegnelse

Læringslaboratorier og læringseksperimenter

Læringslaboratorier og -arenaer: På jagt efter de optimale læringsrum

Innovative læringsrum: At krydse grænserne for det (u)mulige

Læringslaboratoriets rolle i udviklingsorienteret forskning

Laboratorier og eksperimenter for social innovation

Eksperimenterende ledelsespraksis - en monstrøs undervisningsform

Sygeplejerskeuddannelsens skills labs - en produktiv idioti

Menneskelige transformationer i laboratorier

Walk the talk. Da ledelsen gik på laboratorium

Leicester-konferencen som ren menneskelighed

Autenticitetskonstruktioner i læringslaboratorier

 

Tilføjet til kurven

Gå til kassen