Aarhus Universitetsforlag
Cover

Ledelse

i pædagogiske kontekster

En del af fagområderne , og


Udsolgt fra forlaget

{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

222 sider ill.
Paperback
ISBN 87 7684 091 3

Redigeret af
og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Ledelse er i dag et allestedsnærværende begreb, som vinder indpas i skoler, daginstitutioner, universiteter, arbejdslivet og i privatlivet. Hvorfor sker denne udvikling? Og hvad kan lærere, pædagoger mv. bruge ledelsesbegrebet til?

Bogen sætter nye perspektiver på ledelsesbegrebet. I bogen argumenterer forfatterne for, at læreren og pædagogen, såvel som skolelederen og daginstitutionslederen, må betragte sig selv som ledere. Hvorfor? Fordi det er med til at øge kvaliteten i undervisningen og det pædagogiske arbejde.

Forfatterne tager fat på en bred vifte af temaer: læreren som leder, ledelse af pædagogiske udviklingsarbejder og projekter, ledelse af kvalitet og forandring samt ledelse i et filosofisk og psykologisk perspektiv.

Bogen henvender sig til ledere, pædagoger og lærere i skoler, uddannelsesinstitutioner og pædagogiske institutioner, til studerende på pædagogiske uddannelser og til alle, der er interesserede i en ny forståelse af ledelsesbegrebet.

Læs uddrag af anmeldelse i Folkeskolen 16. januar 2007.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen