Læringslandskaber
- artikler om læring og fagdidaktik
Udsolgt fra forlaget
Redigeret af
Kirsten Haastrup,
Mads Hermansen og
Henning Salling Olesen
Med bidrag af
Kirsten Baltzer,
Karen Borgnakke,
Helle Brønnum Carlsen,
Niels Egelund,
Kirsten Fink-Jensen,
Ida Hamre,
Mads Hermansen,
Susanne V. Knudsen,
Lena Lindenskov,
Anne Maj Nielsen og
Pernille Rattleff
Mere om bogen
Om bogen
Dette nummer af forskningstidsskrift for Danmarks Lærerhøjskole beskæftiger sig med læreprocesser. Som det fremgår af artiklerne, kommer interesserne ud i meget forskellige aspekter af feltet, og de er for overblikkets skyld ordnet i to hovedgrupperinger: Det læringsmæssige landskab og Læring i et fagdidaktisk perspektiv.
Hovedmængden af bidrag til dette nummer præsenterer overvejelser over læring og undervisning i tilknytning til bestemte fag eller inden for de tre hovedområder af didaktisk og faglig-pædagogisk tænkning, som præger Lærerhøjskolens forskning:
- det naturvidenskabelige område
- det musisk-æstetiske område
- det humanistiske område
Forlaget skriver:
22 marts 2024
Bogtorsdag den 4. april
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 4. april kl. 16-1…
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…
2 februar 2024
HISTORISKE DAGE 2024 9.-10. marts
Vi glæder os til Historiske Dage 2024 den 9.-10. marts og håber at møde mange af vores historieinteresserede læsere! Dagene b…