Aarhus Universitetsforlag Menu
Cover

Læringens DNA

En del af serien Pædagogisk rækkevidde (2) og fagområdet


Tilgængelige e-bogs-formater: PDF, EPUB

{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

72 sider
Paperback
ISBN 978 87 7124 870 8

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Klasseværelset er fuld af biologi. Også når dansk og matematik er på skemaet. For elever lærer ikke kun med næsen i en bog. Tværtimod. Når de klipper bogstaver i karton eller tegner hvalarter i sand, sætter de alle sanser i spil. Det er et biologisk kneb til at styrke deres læring. Især når koncentrationen svigter. Så er det godt at kende til læringens DNA.

 

 

Cecilie Harrits

Cecilie

Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse, psykologi (bl.a. to nye serier, Pædagogisk rækkevidde og Didaktiske studier), kunsthistorie og samarbejde med kunst- og kulturmuseer. Hun har tidligere bl.a. arbejdet med kommunikation, kompetenceudvikling og videndeling. Inden hun kom til forlaget i efteråret 2014, var hun lærer i folkeskolen.

Cecilie Harrits

Redaktør

Telefon: 53 55 05 83

cha@unipress.au.dk

Pressen skrev

Christina Krolmer, Folkeskolen

”Hvornår jeg sidste gang havde svært ved at lægge en fagbog til side, men måtte læse den fra ende til anden, kan jeg ikke huske. Det er tilfældet med ”Læringens DNA. […] Forfatteren skal have stor ros for at have formidlet forskning, så bogen er en fornøjelse at læse og samtidig giver viden samt input til praksis: Bogen er hermed anbefalet!

Læs hele anmeldelsen her:

https://www.folkeskolen.dk/605907/laesevaerdig-og-praksisnaer-bog-om-de-biologiske-forudsaetninger-for-laering

Henrik Munch Jørgensen, Lektørudtalelse

”Når man tænker undervisning, tænker man pædagogik. Men undervisning er meget mere end bare pædagogik. Det er også biologi. Læs denne bog og bliv klogere på, hvordan børn lærer set med biologiske briller. […] Bogens biologiske tilgang til læring er en interessant vinkling, som tilfører relevant viden til mange pædagogiske metoder”.

Nick Hougaard, Lærer på Forældreskolen i Aarhus

"Jeg oplever bogen som meget relevant for enhver lærer, der gerne vil have styr på, hvornår vores biologiske læringsproces er i spil og hvordan denne viden kan udnyttes i en undervisningssituation".

Læs hele anmeldelsen her:

http://www.fsl.dk/medlem/fordele-som-fsl-medlem/bogserien-paedagogisk-raekkevidde/laeringens-dna/anmeldelse-af-laeringens-dna/

 

Tilføjet til kurven

Gå til kassen