Klasselærere
- tradition og fornyelse
En del af serien Pædagogisk-Psykologisk publikationsserie (70) , og fagområderne DPU og Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Klasselæreren er en central person i den danske folkeskole. Det forventes, at hun påtager sig ansvaret for at skabe optimale rammer for den enkelte elev og for klassens virke både fagligt og socialt.
Den foreliggende bog er en forsknings- og evaluerings rapport om klasselæreren. Bogen bygger på analyser af de udviklingsarbejder om "Udviden klasselærerfunktion", som blev igangsat på baggrund af Folketingets Udviklingsprogram for Folkeskolen.
I bogen behandles ikke blot erfaringerne fra de enkelte udviklingsarbejder, men der ses også på, hvordan sidde erfaringer peger frem mod en dybere forståelse af klasselærerens rolle i fremtidens skole. Der peges på, at arbejdet med relationer og omsorg bør opvurderes og professionaliseres, og at dette arbejde må integreres i den daglige undervisning og i skoleudviklingen.
Forlaget skriver:
22 marts 2024
Bogtorsdag den 4. april
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 4. april kl. 16-1…
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…
2 februar 2024
HISTORISKE DAGE 2024 9.-10. marts
Vi glæder os til Historiske Dage 2024 den 9.-10. marts og håber at møde mange af vores historieinteresserede læsere! Dagene b…