Aarhus Universitetsforlag
Cover

Et diagnostisk landkort over kompetenceudvikling og læring

Pejlinger og skitser

En del af fagområderne og


Udsolgt fra forlaget

{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

94 sider
Paperback
ISBN 978 87 7684 215 4

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

"I fremtidens samfund er viden den vigtigste ressource og læring den vigtigste proces. Udfordringen for det danske samfund er hverken mangel på eller adgang til informa¬tioner, men en øget evne til at lære og udvikle kompetence gennem hele livet. Derfor er det nødvendigt at sætte fokus på læring, fordi læring forædler kvalifikationer til kompe¬ten¬cer og læring omdanner information til viden."
Undervisningsminister Margrethe Vestager, 1999

Kompetence- og læringsbegreberne fremstår i dag som grundsten i overgangen til vidensamfundet. På den måde er begreberne med til at strukturere stadigt flere kultu¬relle, sociale, politiske og økonomiske problemstillinger. Stefan Hermann anlægger et diagnostisk og sociologisk perspektiv på denne udvikling. Han analyserer, hvordan begreberne kompetence, kompetenceudvikling og læring udfordrer mere traditionelle - og muligvis stadigt væsentlige - begreber som kvalifikationer og faglighed. Rapporten leverer således en tiltrængt analyse af nogle af de centrale udfordringer, begrebernes voldsomme popularitet stiller samfundet overfor.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen