Dagtilbuddets betydning for børn i udsatte positioner
En del af serien Pædagogisk indblik (2) , og fagområdet Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
DAGTILBUDDETS BETYDNING FOR BØRN I UDSATTE POSITIONER FINDES KUN I E-BOGSUDGAVE OG IKKE SOM TRYKT BOG.
Hør podcast og hent ekstramateriale her
Hvad betyder det for børn i udsatte positioner, at de kommer tidligt i dagtilbud og hvilke pædagogiske indsatser viser sig at have betydning for børnenes hverdag, trivsel og udvikling? I forskningsoversigten Dagtilbuddets betydning for børn i udsatte positioner undersøger lektor Kirsten Elisa Petersen den eksisterende forskning på området – herunder læringsmiljø, kvaliteten af det pædagogiske arbejde og pædagogers faglige kompetencer. Hun beskriver, hvad vi kan forstå ved udtrykket ’børn i udsatte positioner’ og kortlægger studier, der har undersøgt betydningen af, at børn fra udsatte boligområder, kommer i dagtilbud.
Forlaget skriver:
19 april 2024
Bogtorsdag den 2. maj
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 2. maj kl. 16-17 i B…
22 marts 2024
Bogtorsdag den 4. april
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 4. april kl. 16-1…
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…