Børn med autisme
Hvordan tilrettelægges en undervisning ud fra børnenes forudsætninger?
En del af serien Specialpædagogiske tekster (26) , og fagområderne DPU, Psykologi og Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Forfatterne har stillet sig selv følgende spørgsmål:
- hvordan definerer vi autismebegrebet?
- hvad er årsagerne til autisme?
- hvori består handicappet autisme?
- hvad er det autistiske barns specifikke problemer?
- hvilken forskning og hvilke teorier kan vi benytte som faglig basis?
- hvordan kan vi bedst fremme det autistiske barns udvikling?
- er struktureret undervisning et velegnet tilbud?
Cecilie Harrits
Cand.mag. i litteratur- og kunsthistorie og læreruddannet med linjefag i dansk og specialpædagogik. Cecilies ansvarsområder er pædagogik, uddannelse og psykologi samt litteratur- og kunsthistorie. Hun står i spidsen for serien Pædagogisk rækkevidde og varetager en række af forlagets samarbejder med kunst- og kulturinstitutioner. Cecilie er optaget af bæredygtig bogproduktion og grøn omstilling i forlagsbranchen.
Forlaget skriver:
22 marts 2024
Bogtorsdag den 4. april
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 4. april kl. 16-1…
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…
2 februar 2024
HISTORISKE DAGE 2024 9.-10. marts
Vi glæder os til Historiske Dage 2024 den 9.-10. marts og håber at møde mange af vores historieinteresserede læsere! Dagene b…