Aarhus Universitetsforlag
Cover

6. klasse - hvordan går det

En undersøgelse af erfaringer med obligatorisk musikundervisning på 6. klassetrin

En del af serien Musikpædagogiske Studier - DHL (1) , og fagområderne , og


Udsolgt fra forlaget

{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

155 sider
Paperback
ISBN 87 7701 631 9

Af


Del:

Mere om bogen

Om bogen

Problemstilling:

1. Hvilke erfaringer har musiklærerne gjort med hensyn til at gennemføre obligatorisk musikundervisning på 6. klassetrin, og hvad er deres vurdering af udvidelsen?

2. I hvilke henseender er musikfaget - set i forhold til det indsamlede datamateriale - eventuelt blevet styrket, ved at den obligatoriske musikundervisning er blevet udvidet med 1 år?

Indhold:

Forord

1. Baggrund, problemfelt og projektbeskrivelse

2. Musikfaget 1970-94

3. Læserbrevsdebatten

4. Den empiriske undersøgelse - valg af undersøgelsesmetode og planlægning

5. Interviewundersøgelsen - interviewforløb og transkribering af interviews

6. Beskrivelse af kategorier

7. Hovedtendenser

Bibliografi

Tilføjet til kurven

Gå til kassen