6. klasse - hvordan går det
En undersøgelse af erfaringer med obligatorisk musikundervisning på 6. klassetrin
En del af serien Musikpædagogiske Studier - DHL (1) , og fagområderne DPU, Musik og Pædagogik
Mere om bogen
Om bogen
Problemstilling:
1. Hvilke erfaringer har musiklærerne gjort med hensyn til at gennemføre obligatorisk musikundervisning på 6. klassetrin, og hvad er deres vurdering af udvidelsen?
2. I hvilke henseender er musikfaget - set i forhold til det indsamlede datamateriale - eventuelt blevet styrket, ved at den obligatoriske musikundervisning er blevet udvidet med 1 år?
Indhold:
Forord
1. Baggrund, problemfelt og projektbeskrivelse
2. Musikfaget 1970-94
3. Læserbrevsdebatten
4. Den empiriske undersøgelse - valg af undersøgelsesmetode og planlægning
5. Interviewundersøgelsen - interviewforløb og transkribering af interviews
6. Beskrivelse af kategorier
7. Hovedtendenser
Bibliografi
Forlaget skriver:
22 marts 2024
Bogtorsdag den 4. april
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek fejrer forfattere og nye bøger. Vi ses den 4. april kl. 16-1…
21 februar 2024
Bogtorsdag 7. marts
Vær med, når Aarhus Universitetsforlag og Det Kgl. Bibliotek - Aarhus - fejrer månedens forfattere og nye bøger. 7. marts kl…
2 februar 2024
HISTORISKE DAGE 2024 9.-10. marts
Vi glæder os til Historiske Dage 2024 den 9.-10. marts og håber at møde mange af vores historieinteresserede læsere! Dagene b…